Nettdating: Partnersøk når nye høyder ved årsskiftet

Berlin, desember 2013 – År etter år opplever tilbydere av nettdatingtjenester at antallet nye registrerte medlemmer når rekordhøye nivåer ved årsskiftet. EliteSingles.no opplevde en økning på 74 % ved årsskiftet 2012/2013, og forventer et lignende høyt nivå ved det kommende årsskiftet.

Dersom man sammenligner antall nye registrerte medlemmer i årets første uke med gjennomsnittet over hele perioden, ser man en økning på 74 % for nyåret. Single er tilsynelatende spesielt aktive i partnersøket på begynnelsen av året. Denne trenden fortsetter utover januar, til antallet sakte, men sikkert går tilbake til et stabilt normalnivå.

Dr. Wiebke Neberich, psykolog hos EliteSingles, forklarer trenden slik: ”I ferien har mange single endelig tid til å fokusere på privatlivet. Da står partnersøket i fokus, og aktiviteten på plattformen skyter i været. Trenden blir forsterket av jula, når kjærligheten og familien feires, som gjør ønsket om et fast forhold sterkt bevisst hos mange. I år forventes det igjen at mange single gjør alvor av sine nyttårsforsetter gjennom å registrere seg hos EliteSingles.”

Nettdating når nye høyder ved nyttår

Psykolog Dr. Wiebke Neberich leder ELITESINGLES’ forskningsteam. Mer informasjon om forskningsprosjekter fra ELITESINGLES finnes på våre forskningsider.

Har du spørsmål? Kontakt oss på presse@elitesingles.no