Møt gründerne av ELITESINGLES.

Christian

Hvorfor begynte du å jobbe med ELITESINGLES? Hva eller hvem overbeviste deg?

Jeg ble umiddelbart tiltrukket av det fantastiske teamet som jeg skulle jobbe sammen med. Tidligere jobbet jeg for iLove, en annen dating-nettside. Nå ønsket jeg å skape den ultimate matchmaking-tjenesten online.

David og Lukas hadde den samme grunntanken som meg, i tillegg til en inspirerende energi. Både prosjektet og menneskene overbeviste meg. Markedssituasjonen var ikke den beste, men vi var svært motiverte for å lykkes. Nå er vi stolte over det vi har oppnådd.

Hva er dere mest fornøyd med?

Et spesielt øyeblikk i løpet av de tre første årene var da vi laget TV-reklamen vår med flere par som har funnet hverandre gjennom tjenesten vår. Den gjorde meg stolt av ELITESINGLES. Det gjorde inntrykk på meg å møte parene på innspillingen og virkelig få se deres kjærlighet og lykke. Ellers er jeg stolt av at vi har skapt en kvalitetstjeneste med fantastisk kundeservice. Jeg er overbevist om at det er en av hovedårsakene til at vi er den matchmakingtjenesten i Europa som vokster raskest!

Lukas

Lucas

Hvorfor lanserte dere en datingside og hva fikk dere til å tro at dere ville lykkes?

Grunntanken bak ELITESINGLES dukket opp i en tid hvor jeg var klar for å bygge opp og sette av tid til mitt eget selskap. Idéen vokste og slo skikkelig rot hos Rocket Internet. Vi tok en kikk på markedet, vi så på konkurrenter og vi tenkte at vi kunne gjøre dette så mye bedre enn de: relevante partnerforslag, bedre funksjonalitet og kundeservice, og dermed en bedre brukeropplevelse. Vi var svært motiverte og hadde mye energi. Selv om vi ikke var blant de første i markedet, så var jeg overbevist om at vi kunne lykkes. Resultatene våre viser at vi har truffet blink: vi både kan og gjør en fabelaktig jobb, samtidig som vi stadig jobber med å forbedre oss!

Hva betyr ELITESINGLES for deg personlig?

ELITESINGLES er en sentral del av livet mitt. Jeg har investert mye tid og krefter i dette arbeidet, og det gir meg mye tilbake. Hver dag kan jeg være glad fordi jeg jobber med så dyktige mennesker, i en utrolig atmosfære, for å føre mennesker sammen i lykkelige forhold. Det gir en følelse av tilfredshet og jeg er takknemlig for at jeg fikk sjansen til å bygge opp ELITESINGLES.

David

Hvilke øyeblikk var de viktigste for dere, og hvilke var de tøffeste?

Vi gjorde en feil da vi lanserte tjenesten vår i Tyskland. Vi hadde prøvemedlemskap som automatisk ble forlenget til vanlige medlemskap. Vi var sikre på at vi tilbød en god deal, men mange fikk ikke med seg medlemsvillkårene. Tilbudet var online i kun fem uker. På den tiden mottok vi hundrevis av klager som var skadelig for vår unge merkevare. Det var en tøff tid. Vi stoppet salget av de omtalte prøve-periodene og introduserte blant annet en direktelinje for oppsigelse av prøve-medlemskap. Vi lærte svært mye av denne situasjonen, og vi bestemte oss for å fokusere på ærlighet og redelighet overfor kunden – og å bli best på akkurat det feltet. Det var hovedgrunnen til at vi sammen med tre andre datingtjenester, tok initiativet til S.P.I.N.-kodeksen (seriøs partnerformidling på nett).

Det har vært mange gode stunder også. Det første paret møttes i juni 2009, den første babyen, den internasjonale lanseringen, men det klart beste øyeblikket må være vår første kampanje med 22 virkelige par som møtte hverandre gjennom siden vår. Innspillingen var virkelig intens og full av følelser, og det var noe som virkelig gledet oss!

Hvilke fremtidige utfordringer venter ELITESINGLES?

Markedet blir stadig tøffere og i fremtiden vil bare de beste og mest effektive tjenestene overleve. Vi er allerede en stor aktør på det europeiske markedet, men vi vil fortsette med å forbedre kvaliteten på produktet vårt for å møte kravene fra våre medlemmer. Jeg er overbevist om at det vil være en av nøklene til fremtidig suksess. Akkurat nå, på kortere sikt, så er det viktig å jobbe opp mot mobile tjenester for å møte den stadig økende bruken av mobile enheter.

Lukas David Christian

ELITESINGLES’ gründere: (fra venstre) Lukas Brosseder, Christian Vollmann og David Khalil

Har du spørsmål eller kommentarer? Ta kontakt med: [email protected]

Om artikkelforfatteren: ELITESINGLES’ nettredaksjon

Vår nettredaksjon består av engasjerte skribenter som gir deg gode råd og siste nytt innen partnersøk, forhold og kjærlighetens psykologi.

Les flere artikler skrevet av ELITESINGLES’ nettredaksjon