Partnersøk når nye høyder ved årsskiftet

Nettdating når nye høyder ved nyttår

Berlin, desember 2013 – År etter år opplever tilbydere av nettdatingtjenester at antallet nye registrerte medlemmer når rekordhøye nivåer ved årsskiftet. EliteSingles.no opplevde en økning på 74 % ved årsskiftet 2012/2013, og forventer et lignende høyt nivå ved det kommende årsskiftet.

Dersom man sammenligner antall nye registrerte medlemmer i årets første uke med gjennomsnittet over hele perioden, ser man en økning på 74 % for nyåret. Single er tilsynelatende spesielt aktive i partnersøket på begynnelsen av året. Denne trenden fortsetter utover januar, til antallet sakte, men sikkert går tilbake til et stabilt normalnivå.

Dr. Wiebke Neberich, psykolog hos EliteSingles, forklarer trenden slik: ”I ferien har mange single endelig tid til å fokusere på privatlivet. Da står partnersøket i fokus, og aktiviteten på plattformen skyter i været. Trenden blir forsterket av jula, når kjærligheten og familien feires, som gjør ønsket om et fast forhold sterkt bevisst hos mange. I år forventes det igjen at mange single gjør alvor av sine nyttårsforsetter gjennom å registrere seg hos EliteSingles.”

Psykolog Dr. Wiebke Neberich leder ELITESINGLES’ forskningsteam. Mer informasjon om forskningsprosjekter fra ELITESINGLES finnes på våre forskningsider.

Har du spørsmål? Kontakt oss på [email protected]

Om artikkelforfatteren: ELITESINGLES’ nettredaksjon

Vår nettredaksjon består av engasjerte skribenter som gir deg gode råd og siste nytt innen partnersøk, forhold og kjærlighetens psykologi.

Les flere artikler skrevet av ELITESINGLES’ nettredaksjon